Pred nakupom
031 782 321
nakup@123gostovanje.si
Tehnična podpora
064 255 047
podpora@123gostovanje.si
NADZORNA
PLOŠČA
SPLETNA
POŠTA
0
SSL Certificates
Uporabniško središče

Vodiči


Če imate težave si poglejte naš širok izbor vodičev! V njih vam prestavimo kako ustvariti spletno stran in jo naložiti na strežnik. Predstavimo vam tudi ustvarjanje spletne pošte v naši nadzorni plošči. Poglejte si tudi uporabo naše spletne pošte. Kako si lahko spremenite geslo ali si naredite avtomatski odzivnik. Predstavimo vam tudi kako dodati poštni predal v Microsoft Outlook.

Če vam vodiči ne pomagajo pri kakšni težavi pa na prosim kontaktirajte in vam bomo pomagali urediti težave.

 

Vodič kako ustvariti spletno stran


Z ISPConfigom je ustvariti spletno stran zelo enostavno. Najprej se prijavimo v ISPConfig nadzorno ploščo. V meniju nadzorne plošče kliknite na zavihek imenovan "Sites" (1). Nato pod zavihkom imenovanim "Sites" kliknite na gumb imenovan "Add new website" (2), da pridete v meni za ustvarjanje spletne strani.

V meniju nastavitev spletne strani v polju imenovanem "IPv4-Address" pustite izbrano zvezdico (*) oz. jo izberete, če ni izbrana (3). Nato vnesete ime vaše domene v polje označeno s (4). Vnesete ga brez predpone www. Nato izberete možnosti za vašo spletno stran (5). Nato obkljukate "Active" (6), če želite, da vaša stran postane aktivna oz. se prikaže njena vsebina.

Ko shranite nastavitve vaše spletne strani, se vam ustvarjena spletna stran prikaže v seznamu spletnih strani. Če želite spremeniti kakšne nastavitve, enostavno kliknete na domeno spletne strani. Po vsaki spremembi je potrebno počakati kako minuto ali dve, da se spremembe posredujejo na strežnike.

Če že imamo nastavljene DNS zapise za registrirano domeno vaše spletne strani, lahko testirate vašo ustvarjeno stran tako, da jo vpišete v brskalnik. Kadar še ne naložite vaše spletne strani na strežnik se vam prikaže privzeta stran.

NA VRH STRANI


 
 

Kako prenesti spletno stran na strežnik


Za prenos vaše spletne strani na strežnik je potrebno najprej ustvariti FTP račun. Tega ustvarite tako, da v glavnem meniju nadzorne plošče kliknete na zavihek imenovan "Sites" (1) in nato v levem meniju pod "Web Access" izberete možnost imenovano FTP-accounts (2). Nato je potrebno klikniti na "Add new FTP-User" (3).

V meniju nastavitev FTP računa, izberete spletno stran za katero ga boste uporabljali (4). Pod (5) vnesemo željeno uporabniško ime FTP računa. POZOR uporabniško ime se sestavi iz vašega uporabniškega imena (Client-a) za prijavo v nadzorno ploščo in imenom katerega vnesete. Nato pod (6) stisnemo na možnost imenovano "Generate Password", saj tako zagotovite, da imate zadosti močno geslo. To geslo si je priporočeno kar zapisati oz. kopirati in shraniti v kakšen dokument, da ga ne pozabite. Za generiranje FTP računa je potrebno shraniti nastavitve (7). Po vsaki spremembi je potrebno počakati kako minuto ali dve, da se spremembe posredujejo na strežnike.

Ko imate ustvarjen FTP račun, potrebujete še FTP klienta. Eden takšnih programov je FileZilla, ki je brezplačen. Prenesete si ga lahko na povezavi https://filezilla-project.org/ in za prenos izberite možnost imenovano FileZilla Client.

Po uspešni namestitvi, zaženite FileZilla in ustvarite FTP povezavo. Za kreiranje povezave v meniju izberite možnost imenovano "File" nato "Site Manager" in "New Site". Nastavitve za FTP povezavo so prikazane v spodnji sliki. Za polje imenovano "Host" vnesite: ftp.123gostovanje.si. Za uporabniško ime in geslo pa vnesite podatke vašega FTP računa.

Ko vzpostavite povezavo s strežnikom se vam bo prikazala datoteke, ki se generirajo, ko ustvarite spletno stran v nadzorni plošči. Izgled datotek je prikazan v spodnji sliki. Datoteke od vaše strani prenesite v mapo imenovano web. V mapi imenovani web so že dokumenti in datoteke od privzete spletne strani, kateri se ustvarijo avtomatsko. Izbrišete lahko vse datoteke razen datoteki imenovani "stats" in "error".

NA VRH STRANI


 
 

Kreiranje spletne pošte


Da ustvarte nov e-poštni račun se morate najprej prijaviti v nadzorno ploščo, nato v glavnem meniju nadzorne plošče kliknete zavihek imenovan "Email" (1). Nato je potrebno ustvariti domeno vaše e-pošte. To storite tako, da kliknemo na na možnost imenovano "Add new Domain" (2). Kadar brskate po levem meniju lahko pridete na to stran s klikom na možnost imenovano "Domains".

V novem meniju nato vnesete ime domene (3). Domena je besedilo kateri je za znakom "@". Če imate težave s poimenovanjem nas pokličite ali pošljite epošto na našo tehnično podporo in vam bomo z veseljem pomagali. Nato pri izbiri imenovani "Spamfilter" izberete možnost imenovano "Normal" (4) in shranimo (5).

Nato je potrebno ustvariti nabiralnik za e-pošto oz. ustvariti e-poštni naslov. To storite tako, da ko imate ustvarjeno domeno e-pošte, kliknete v levem meniju na izbiro imenovano "Email Mailbox" (6) in tam nato kliknete na izbiro imenovano "Add new Mailbox" (7).

V novem meniju nato vnesete podatke. Pod polje imenovano "Name" (8) vnesete kako želite imeti poimenovan e-poštni predal v spletni nadzorni plošči. Ponavadi se uporabi ime in priimek uporabnika oz. naziv organizacije. Pod polje imenovano "Email" (9) vnesete e-poštni naslov oz. besedilo pred znakom "@". Ponavadi se vnese ime in priimek ločena s piko (npr. ime.priimek). Nato si generirajte geslo (10) in si ga nekam zabeležite! Za konec še samo pod izbiro imenovano "Spamfilter" izberete možnost imenovano "Normal" (11) in shranite (12). Ko ste shranili je potrebno počakati kako minuto ali dve, da se spremembe posredujejo na strežnike.

Ko ste uspešno ustvarili vašo spletno pošto se lahko nato vanj prijavite na spletnem naslovu https://123gostovanje.si/webmail/ ali pa jo dodate v vaš odjemalec e-pošte. Za prijavo v našo spletno pošto uporabite za uporabniško ime, ustvarjen e-poštni naslov in kot geslo, geslo karetega ste generirali oz. vnesli.

NA VRH STRANI


 
 

Sprememba gesla e-pošte


Geslo za vašo e-pošto lahko spremenite na dva načina. Če nimate dostopa do nadzorne plošče si ga lahko spremenite preko spletne pošte. Če imate dostop do nadzorne plošče pa ga lahko spremenite geslo za katerikoli e-poštni naslov, ki ste ga ustvarili.

Sprememba gesla z uporabo spletne pošte.

Za spremembo gesla z uporabo spletne pošte se morate vanj prijaviti na spletni strani https://123gostovanje.si/webmail/. Ko ste prijavljeni, v meniju izberite možnost imnovano "Osebne nastavitve" (1), nato možnost imenovano "Račun" (2) in nato možnost imenovano "Sprememba gesla" (3). V polje imenovano "Trenutno geslo" (4) vnesete vaše trenutno geslo. Nato pod (5) vnesete novo geslo. Tukaj vam tudi prikazuje moč gesla. Geslo mora biti sestavljeno in črk (vsaj ena velika črka), številk in znakov ter mora biti dolgo vsaj 8 znakov! Spremembo gesla shranite (6) in nato je potrebno počakati kakšno minuto ali dve, da se izvedejo potrebne spremembe na strežniku. Nato lahko dostopate do spletne pošte z novim geslom.

Sprememba gesla z uporabo nadzorne pošte

Za spremembo gesla z uporabo spletne nadzorne plošče se morate vanj prijaviti na spletni strani https://123gostovanje.si:8080/. Ko ste prijavljeni v glavnem meniju izberete možnost imenovano "Email" (1), nato v levem meniju možnost imenovano "Email Mailbox" (2). Tukaj imete nato seznam vseh ustvarjenih e-poštnih predalov (3) in če želite spremeniti geslo, enostavno kliknete na naslov kateremu želite spremeniti geslo.

Ko se vam odprejo nastavitve za e-poštni predal lahko vnesete (4) oz. naključno generirate(priporočeno) novo geslo. Geslo mora biti dolgo vsaj 8 znakov in njegova moč mora biti temno zelena oz. "Strong". Nato shranite spremembe (5) in počakate kakšno minuto ali dve, da se izvedejo potrebne spremembe na strežniku. Nato lahko dostopate do spletne pošte z novim geslom.

NA VRH STRANI


 
 

Nastavitev avtomatskega odzivnika


Avtomatski odzivnik za vašo e-pošto lahko nastavite na dva načina. Če nimate dostopa do nadzorne plošče si ga lahko nastavite preko spletne pošte. Če imate dostop do nadzorne plošče pa ga lahko nastavite za katerikoli e-poštni naslov, ki ste ga ustvarili.

Nastavitev avtomatskega odzivnika z uporabo spletne pošte

Za nastavitev in vklop avtomatskega odzivnika z uporabo spletne pošte se morate vanj prijaviti na spletni strani https://123gostovanje.si/webmail/. Ko ste prijavljeni v meniju kliknite možnost imenovano "Osebne nastavitve" (1), nato možnost imenovano "Račun" (2) in možnost omenovano "Odzivnik" (3). Nato se vam prikažejo vnosna polja za avtomatski odzivnik. Pod polje imenovano "Zadeva" (4) vnesite zadevo e-pošte in pod polje imenovano "Sporočilo" (5) vnesite vsebino sporočila e-pošte, katero se bo avtomatsko poslalo na naslove kateri vam bodo pisali v določenem obdobju. Nato morate izbrati obdobje kdaj bo odzivnik aktiven. Začetek izberete pod možnostjo imenovano "Start on" (6) in konec pod možnostjo imenovano "End by" (7). Datum je prikazan v formatu LLLL-MM-DD. Ko izberete obdobje kdaj naj bo aktiven, ga morate še aktivirati. To storimo tako, da obkljukamo polje imenovano "Vklopljen" (8), drugače avtomatski odzivnik ne bo deloval! Nato še samo shranite nastavitve avtomatskega odzvnika (9) in avtomatski odzivnik bo nastavljen.

Nastavitev avtomatskega odzivnika z uporabo nadzorne pošte

Za nastavitev in vklop avtomatskega odzivnika z uporabo spletne nadzorne plošče se morate vanj prijaviti na spletni strani https://123gostovanje.si:8080/. Ko ste prijavljeni v glavnem meniju izberete možnost imenovano "Email" (1), nato v levem meniju izberete možnost imenovano "Email Mailbox" (2). Tukaj imate nato seznam vseh ustvarjenih e-poštnih predalov (3) in če želite nastaviti avtomatski odzivnik enostavno kliknete na naslov kateremu ge želite nastavit.

Do nastavitev avtomatskega odzivnika nato pridete tako, da kliknete na možnost imenovano "Autoresponder" (4). Pod polje imenovano "Email Subject" (5) vnesite zadevo e-pošte in pod polje imenovano "Text" (6) vnesite vsebino sporočila e-pošte katero se bo avtomatsko poslalo na naslove, kateri vam bodo pisali v določenem obdobju. Da vključite avtomatski odzivnik obkljukajte polje imenovano "Enable the autoresponder" (7). Nato morate izbrati obdobje kdaj bo odzivnik aktiven. Začetek izberete pod možnostjo imenovano "Start on" (8) in konec pod možnostjo imenovano "End by" (9). Nato še samo shranite nastavitve avtomatskega odzvnika (10) in bo nastavljen.

NA VRH STRANI


 
 

Dodajanje poštnega predala v MS Outlook (2013)


V spodnjih slikah je prikazano kako dodati e-poštni naslov v Microsoft Outlook 2013. V novejših verzijah MS Outlook se to nastavi skoraj enako. Ko imate odprt Outlook v zgornjem levem kotu, kliknete na možnost imenovano "DATOTEKA".

Nato kliknite na možnost imenovano "+ Dodaj račun". V naslednjem oknu izberete izbiro imenovano "Ročna namestitev ali drugačna vrsta strežnikov" in kliknete na gumb imenovan "Naprej". V naslednjem oknu nato izberete izbiro imenovano "POP ali IMAP" in kliknete na gumb imenovan "Naprej".

V naslednjem oknu morate vnesti vaše ime za e-poštni račun (1), vaš e-poštni naslov (2), izberete vrsto poštnega računa POP3 ali IMAP(3), vnesete strežnik za pošto "mail.123gostovanje.si" (4), uporabniško ime (5), ki je vaš e-poštni naslov in še geslo (6). Obkljukajte tudi izbiro imenovano "Shrani geslo", da ga ne boste potrebovali vedno vpisovat. Nato kliknite na gumb imenovan "Več nastavitev" (7).

V novem pojavnem oknu kliknite na zavihek imenovan "Strežnik za dohodno pošto" in tam obkljukajte izbiro imenovano "Strežnik za odhodno pošto (SMTP) zahteva preverjanje pristnosti". Nato kliknite zavihek imenovan "Dodatno" in izpolnite kot je prikazano na sliki. Če nastavljate IMAP račun morate za dohodno pošto namesto 993 vnesti 995! Kliknite gumb imenovan "V redu" ter nato "Naprej" in to zaključi nastavitev e-poštnega računa.

NA VRH STRANI


 
 

Uporaba APS installerja za namestitev WordPress.


V spodnjih slikah je prikazano kako uporabiti APS za namestitev WordPress. Na podoben način lahko namestite spletne aplikacije katere vam APS installer omogoča! Edino na kar je potrebno biti pozoren so zahteve posamezne spletne aplikacije. Če niste prepričani če lahko namestite določeno spletno aplikacijo kontaktirajte podporo. Preden lahko namestite spletno aplikacijo z ASP installerjem morate najprej imeti ustvarjeno spletno stran. Kako ustvarite spletno stran lahko pogledate v vodiču:" Kako ustvariti spletno stran na strežniku.".

Ko imate ustvarjeno spletno stran greste pod možnost imenovano "Sites", nato možnost imenovano "ASP Installer" in izberite možnost imenovano "Availble packages" (1). V "Availble packages" lahko spletno aplikacijo poiščete po imenu če ga poznate tako, da ga vnesete in pritisnete "Enter" na tipkovnici (2) ali pa ga poiščete v kategorijah (3) in jo nato izberete.

V naslednjem oknu za namestitev kliknite na gumb imenovan "Install this package" (4) ali pa preverite zahteve spletne aplikacije pod možnostjo imenovano "Settings" (5).

V naslednjem oknu nato izpolnite potrebne podatke za namestitev. Najprej izberite stran za katero se naj spletna aplikacija namesti (6). Nato izpolnite podatke za prijavo v admin vmesnik vaše strani (7) in preberite ter se strinjajte s pogoji uporabe (8). Kliknite gumb imenovan "Install" (9), da začnete namestitev.

Nato je potrebno samo počakati, da se namestitev zaključi. To se zgodi ko se besedilo "Installation_task" spremeni v "Installation_success", kot je prikazano v spodnji sliki. To lahko traja nekaj časa. Vmes lahko tudi kliknete na kakšno drugo možnost menija in nato nazaj na možnost imenovano "Installed packages", da se vam stran osveži.

Po uspešni namestitvi lahko dostopate do vaše spletne strani! Za dostop do admin vmesnika vaše WordPress strani, enostavno vnesite "/wp-admin" za vašo domeno, primer "http://domena-moje-strani.si/wp-admin".

NA VRH STRANI


 
 

Izvoz stikov iz Gmail in uvoz v spletno pošto.


V tem vodiču vam bomo pokazali kako prenesete vaše stike iz Gmail v našo spletno pošto.

Najprej se prijavite v vaš Gmail in izberete možnost imenovano "Stiki", kar vam odpre novo stran. (1).

Ko ste na strani od stikov, izberite stike katere želite izvoziti. Nato kliknite na gumb imenovan "Več" (2) in izberite možnost imenovano "Izvozi"(3).

V oknu, ki se vam prikaže je zelo pomembno, da izberete možnost, ki izvozi stike v obliki zapisa vCard (4) in nato kliknete na gumb imenovan "Izvozi" (5). Datoteko imenovano "contacts.vcf" shranite na mesto kjer jo boste brez težav našli!

Nato se prijavite v spletno pošto in v desnem zgornjem meniju izberite možnost imenovano "Stiki" (6). Ko se vam v levem meniju prikažejo možnosti za "Stike", izberite možnost imenovano "Uvozi" (7).

Zdaj morate klikniti na Prebrskaj (8), poiskati in izbrati vašo "contacts.vcf" datoteko in klikniti na Uvozi (9). Nato še samo v naslednjem oknu kliknete "Dokončano" in vaši stiki so uvoženi.

NA VRH STRANI


 
 

Kaj moram storiti pri vdoru v mojo spletno stran?


Opazili ste, ali pa ste bili obveščeni, da je prišlo do vdora v vašo spletno stran oz. uporabniški račun. Predstavljamo vam nekaj splošnih nasvetov ter navodil, kako poiskati izvor in preprečiti ponoven vdor.
Če navodil ne razumete, predlagamo, da obvestite programerja oz. izdelovalca spletne strani. Lahko vam težavo rešimo tudi mi, proti plačilu. Za več informacij nas kontaktirajte.

 

Zakaj so napadli oz. vdrli ravno v mojo spletno stran?

Verjetno niso ciljali ravno vas osebno, ampak ste se povsem slučajno znašli kot tarča. Če ste za izdelavo spletne strani uporabili razširjene CMS-je kot so Wordpress, Joomla ali ste uporabili razširjene module ter forume kot je na primer phpBB. Potem gre najverjetneje za splošno znano ranljivost v kodi, ki jo napadalci izkoristijo tako, da iščejo naključne ranljive spletne strani, ki niso posodobili svojih aplikacij.

 

Kako so vdrli v mojo spletno stran?

Najpogosteje se vdori zgodijo preko ranljivega dela kode. Ta koda se po navadi nahaja v kakšnem modulu ali vtičniku, slabo spisani temi ali pa je ranljivost v sami kodi spletne strani.

Pogosti vzroki so ukradena oz. preveč enostavna gesla za FTP, prijavo v spletne strani ali podatkovne baze. Zato je vedno potrebno uporabljati varna gesla, ki vključujejo male/velike črke, številke ter posebne znake in so vsaj dolžine 8 znakov. Nikoli ne uporabljajte besed ali zaporednih števil.

Gesla se lahko tudi ukradejo če imate računalnik s katerim dostopate do spletne strani okužen z zlonamerno programsko opremo.

Pomembnost takojšne rešitve težave?

Napadalci lahko na vašo spletno stran naložijo zlonamerno programsko opremo, ki okuži druge računalnike, ki dostopajo do vaše strani. Lahko pa naložijo tudi datoteke, ki vašo spletno stran predstavljajo kot kakšno drugo spletno stran in preko nje lahko kradejo občutljive podatke ali uporabljajo vašo stran za pošiljanje masovne t.i. spam pošte.

Kaj storiti, ko zaznate vdor na spletno stran?

Če ste reseller, morate takoj začasno suspendirati svojega uporabnika. Če ste client, smo vas verjetno že suspendirali.

Sledite splošnim korakom:

1. Vse računalnike, s katerih ste dostopali do spletne strani, podatkovne baze ali strežnika preverite s t.i. antivirus in antimalware programi in pobrišite najdeno zlonamerno programsko opremo.

2. Zamenjajte vsa gesla. Gesla za resellerja/clienta, FTP dostop, podatkovno bazo, dostop do spletne strani, poštnega predala in modulov ter vtičnikov, ki jih uporablja vaša spletna stran. Priporočamo vam, da gesel nikoli ne shranjujte v vaše brskalnike oz. FTP kliente.

3. V log-ih se preveri kako so napadalci vdrli v spletno stran. Pozorni bodite na dostope preko sumljivih IP-jev ter sumljive POST-e. Če imate ime datoteke zlonamerne programske opreme in datum, lahko v log-ih najdete IP preko katerega se je vdiralo. Logi se nahajajo v direktoriju vaše spletne strani spletnastran.si/log/access.log. Do njega lahko pridete preko FTP dostopa.

4. Spletno stran si prenesite na računalnik in jo odstranite s strežnika. Bodite pozorni, da si naredite varnostne kopije spletne strani in podatkovne baze, lahko si prenesete tudi varnostno kopijo spletne strani. Na računalniku jo preglejte z antivirusnim programom in odstranite vso zlonamerno programsko opremo ter skripte. Preverite in posodobite module ter vtičnike na najnovejše različice.

Če nimate varnostne kopije ali ne znate posodobiti in očisti spletno stran, vam to lahko proti plačilu poskusimo narediti mi. Ne moremo pa vam zagotoviti, da jo bomo lahko očistili!

 

Ali je dovolj, da samo pobrišete datoteke, ki jih je naložil napadalec?

S tem se spletna stran očisti samo za kratek čas. Potrebno je najti ter odpraviti vir okužbe oz. ranljivost, preko katere je prišlo do vdora. Drugače se okužba ponovi, včasih že naslednji dan.

 

Zakaj nam ne uredite tega vi brezplačno?

Vaša spletna stran je vaša skrb in odgovornost oz. vašega programerja. Naša skrb so posodobitve strežnika in njegovih aplikacij ter čim boljša zaščita, vendar je ta nična v primeru ranljivosti vaše spletne strani, vsaj na nivoju vašega uporabnika. Zato morate redno posodabljati spletno stran ter pripadajoče, še posebej v primeru splošno razširjenih skript kot so Joomla, Wordpress, phpBB, Magento, Prestashop, Opencart....

 

Popravljanje oz. čiščenje vdorov v vašo spletno stran ni zajeto v ceno spletnega gostovanja in ni naša naloga, zato za izvajanje tega posebej zaračunamo delovne ure. V primeru da potrebujete dodatno pomoč, jo je žal potrebno doplačati.

 

Kaj lahko storim, da se težava sploh ne pojavi ali ne ponovi?

 

  • redno posodabljajte svojo spletno stran ter pripadajoče module, vtičnike in podobne dodatke
  • uporabljajte le uradne nadgradnje, dodatke, teme in preverjene skripte
  • vedno uporabljajte zahtevna gesla z malimi, velikimi črkami, številkami ter posebnimi znaki
  • nikoli ne shranjujte gesel v noben program
  • ne omogočajte dostope osebam za katere niste prepričani, da jih ne bodo zlorabili
  • uporabljajte požarne zidove na računalniku ter redno preglejujte računalnike za viruse in zlonamerno programsko opremo

 

 

NA VRH STRANI


DELL strežniki HP strežniki ISPConfig 3 nadzorna plošča Roundcube spletna pošta MySQL podatkovna baza Linux strežniki PHP 5+ Ubuntu

NA VRH STRANI
Raziščite
Pogoji uporabe
Naslov podjetja
8000plus, Tomislav Aurednik s. p.
Kajuhova 64
SI-2310 Slovenska Bistrica
Kontakt
8000plus, Tomislav Aurednik s. p.
Kajuhova 64
SI-2310 Slovenska Bistrica
031 782 321
nakup@123gostovanje.si
podpora@123gostovanje.si
qrkoda
Sledite nam:

8000plus Tomislav Aurednik s.p. © 2016, Vse pravice pridržane | izdelava: 8000plus